Blog - skutecznyehandel

SkutecznyEhandel.pl
Przejdź do treści

Sekwencje - sposób na ocieplenie zimnego leada

skutecznyehandel
Opublikowane według w boty · 4 Luty 2019
Tags: botyczatbotsekwencjezimnyleadpozyskanieklienta

Sekwencje  - sposób na ocieplenie zimnego leada


W poprzednim wpisie pisałem o konieczności gromadzenia kontaktów. Wszystkich kontaktów. Nie ważna ich jakość ale ilość. Po prostu liczy się sztuka.

Obróbką otrzymanych wiadomości wstępnie zajmie się oczywiście nasz bot. Odpowie na wszystkie standardowe pytania jakie możemy sparametryzować, zostawiając nam resztę do obróbki ręcznej. Niestety ten świat nie jest idealny :)


Obowiązuje tu (domniemana) zasada 5 minut. Jeśli klientowi nie odpowiemy w tym czasie zmieni stronę, portal, zapomni o nas. Błyskawiczna konwersacja z botem jest zdecydowanie lepsza, aniżeli odpowiedź po 24 godzinach. Oczywiście nie wszystkie pytania możemy sparametryzować. Na te trudniejsze odpowiemy osobiście, ale o wiele lepiej będzie wyglądało, gdy bot poinformuje klienta, że w tej chwili nie możemy, i odpowiemy później, ewentualnie zaproponuje aby klient zadzwonił jeśli to pilna sprawa. Lepsza taka reakcja, niż żadna.

W ten sposób pozyskaliśmy klientów – leady. Skoro ktoś wszedł na naszą „stronę” znaczy, że ma problem, krąży wokół tematu. Jeśli coś napisał, oznacza, że jest zainteresowany tą tematyką jeszcze bardziej. Mamy więc bardzo zimnego ale już konkretnego lida.

Ale to dopiero początek naszej „gry wstępnej”.

Teraz nasz potencjalny klient powinien a nawet musi dostać sekwencje powitalną. I tym znów zajmie się nasz asystent. Całkowicie bez naszego udziału. No chyba, że udziałem nazwiemy opracowanie wzorcowych wiadomości, ustalenie w jakich interwałach czasowych mają być wysłane, wybranie ich formy, treści i ilości.

To nasze zadanie - ocieplenie stosunków z potencjalnym klientem.
Najprościej uzyskamy to wysyłając sekwencję wiadomości kim jesteśmy, czym się zajmujemy, opowiemy coś o nas, słowem zaprezentujemy siebie i nasze przedsięwzięcie.

Celem naszym jest zostać rozpoznawalnym dla klienta. W końcu on tylko wszedł na naszą stronę, prawdopodobnie na jedną z wielu o zbliżonej tematyce. Nie pamięta gdzie był. My musimy się przypomnieć, postarać abyśmy stali się rozpoznawalni, aby nas polubił. Aby sprawdzając sklep internetowy w poszukiwaniu np. butów zaczął od nas. Żebyśmy byli pierwszym skojarzeniem.

Używając sekwencji wiadomości jest to o wiele bardziej prawdopodobne i możliwe, aniżeli pozostawiając klienta tylko z naszą odpowiedzią na jego pytanie.

Prawdopodobnie sekwencja wiadomości pozwoli nam na zdecydowaną zmianę zimnego lida w pamiętającego o nas klienta.
Nie jest to oczywiście takie proste, użyłem dość dużego skrótu, nie da się tak od razu. To proces.
Ale mechanizm jest właśnie taki. Po prostu tak to działa.


autor:
Jarosław Elminowski
(programista, ekonomista,  fan botów oraz ich możliwości)


Wróć do spisu treści